Iklan

Iklan
» » Masalah payudara yang sering ditanya oleh remaja

Masalah payudara yang sering ditanya oleh remaja

 

Kelihatan jelas walaupun melalui pakaian, ukuran setiap payudara saya berbeza


  • Tak seorang pun memiliki sepasang payudara asal yang benar-benar sempurna. Tetapi, memang sejumlah kecil wanita memiliki payudara yang kelihatan tak seimbang. Untuk itu, korang boleh menyelesaikan dengan membeli bra yang sesuai dengan payudara yang ukurannya lebih besar kemudian memasukkan gel silikon ke dalam bra untuk payudara yang lebih kecil.

Terkadang payudara sangat gatal sehingga saya harus menggarunya

  • Untuk menghindarinya, pertama, sapukan losyen ke payudara korang supaya sentiasa lembap. Losyen juga akan mengurangkan kekeringan yang menyebabkan gatal. Selepas tu, cari bra dengan bahan nipis sehingga kulit dapat bernafas sehingga tak akan menyebabkan iritasi.

Payudara saya terlihat kendur

  • Jogging tanpa bra yang sesuai dapat mengakibatkan payudara jatuh dan kendur. Korang boleh melesaikannya dengan mengenakan bra yang mampu mengangkat payudara. Namun, bila merasa payudara benar-benar jatuh dan kendur, itu mungkin korang memiliki lebih banyak lemak di payudara daripada jaringan kelenjar yang membantu menjaga kekencangan.

Bentuk payudara saya kelakar seperti berkedut

  • Sama seperti wajah dan tubuh, bentuk payudara juga berbeza-beza pada setiap orang. Tapi sekali lagi, untuk membentuknya agar kelihatan bagus, korang boleh menggunakan bra yang tepat. Bra dengan bahan yang sedikit lembut akan membentuk semula payudara dengan mendorong mereka atau membuat belahan dada dapat menutupi bentuk yang korang rasa tidak selesa.

Saya risau areola saya terlalu besar dan gelap

  • Areola adalah kulit berwarna kegelapan yang mengelilingi puting susu. Sama seperti ukuran dan bentuk payudara, penampilan areola pun bervariasi. Ukurannya boleh jadi besar atau kecil. Ada yang berwarna merah muda, merah, cokelat, dan bahkan hitam. Semakin gelap warna kulit, semakin gelap pula areola korang. Hormon-hormon kehamilan juga boleh mengubah warnanya menjadi semakin gelap dan mungkin warnanya akan tetap seperti itu setelah melahirkan. Faktanya kebanyakan lelaki tetap akan merasa terangsang saat melihat areola dalam setiap bentuk dan ukuran.

About Admin

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Leave a Reply